onsdag 8 augusti 2012

Känner mig inte alls i form idag,mitt ena knä har låst sig och det gör förbannat ont.Därför skippar jag långpromenaden idag.Nu är det kallare ute,och det märks.Lederna värker,händerna vill inte samarbeta.Önskar ibland att jag sluppit få fibromyalgi och reumatism...men det är som det är.Bara att leva med det,har inget annat val.En sak som jag stör mig på är kommentaren:hur står du ut med smärtan....vad svarar man på det?Jag har inget annat val,jag måste stå ut!!Har fått den frågan flera ggr dom senaste dagarna.Varför ens fråga en sån sak???Eller frågan,hur orkar du med barnen??Men vaddå hur orkar du...vad har jag för val?,jag måste orka,jag måste kämpa.För barnen har inte valt att få sina funktionshinder,det är ju bara att leva med.Just nu snurrar alla såna här idiotiska frågor i min skalle.Önskar folk kunde tänka efter lite innan dom ställer en sån fråga...Nu ska jag försöka vila en stund,känns som om jag inte har ro till det.Så fort jag lägger mig ner kommer jag på en massa saker som jag bara måste göra,och stiger upp och påbörjar saker,sen när jag börjat med dom sakerna kommer jag på en annan sak jag bara måste göra.Tillslut vet jag inte vars jag började.Ja,jag har adhd själv...och ibland är man så uppvarvad.Känns som om hjärnan är en torktumlare,där allt bara snurrar runt i allt högre fart....

Inga kommentarer:

Powered By Blogger

Om mig

Mitt foto
3 barns mamma.2 av barnen har neuropsykiatriska funktionshinder.1 har ADHD och en har en lätt utvecklingsstörning.Själv har jag ADHD.Är gift sen 18 år tillbaka.